"فناوری اطلاعات"

فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر (و مبهم تر) است. این اصطلاح در دهه ۱۹۹۰ جایگزین اصطلاحات پردازش داده‌ها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت شد که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۶۰ بسیار رایج بودند. فناوری اطلاعات معمولاً به تولید و پردازش و نگهداری و توزیع اطلاعات در موسسات بزرگ اشاره دارد.

دانش فناوری اطلاعات و رایانه با هم فرق می‌کنند، البته در موارد زیادی با هم اشتراک دارند. اگر علم رایانه را مشابه مهندسی مکانیک بگیریم، فناوری اطلاعات مشابه صنعت حمل و نقل است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راه‌آهن و هواپیما و کشتی داریم. همه این‌ها را مهندسان مکانیک طرح می‌کنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح است که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد اما فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی‌سی‌تی) مهمترین مقوله در این زمینه‌است.


عناصر اصلی

فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی (انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار) است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می‌دهد: 

  • انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
  • ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
  • ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
  • ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

  .::. به ادامه مطلب بروید.::.

ادامه مطلب ...

بررسی تفاوت بین تلویزیون های آنالوگ و دیجیتال

بررسی تفاوت تلویزیون های آنالوگ و دیجیتال



با گذشت زمان ، بشر که توانسته با تغییر در محیط پیرامونش و با اتکا بر ساخته های دست خود ، تمدن بزرگی را فراهم آورد به جایگاه کنونی خود هرگز راضی نشده و علاوه بر موارد کمی ، بیش از پیش به کیفیت تجهیزات و امکانات ساخته خود می اندیشد .

به گزارش ورد آی تی , در این گذر در منظر انتشار امواج تصاویر تلویزیونی گامهای بسیار بلندی برداشته و اکنون با گذر از قله ای دیگر ، سرویسهای تلویزیونی آنالوگ را تکنولوژی منسوخ شده می داند . در سیستم های متداول امروزی که از روش انتشار امواج بصورت آنالوگ بهره می برد ، در طی مسیر ، کیفیت دریافت این تصاویر به شدت افت نموده و شرایط محیطی بر آن تاثیر نامطلوب فراوانی می گذارند .

از جمله این تاثیرات می توان موارد زیر را برشمرد :


  .::. به ادامه مطلب بروید.::.

ادامه مطلب ...

مطلبی از HTML

سرواژه‌ٔ HyperText Markup Language و به معنای «زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن» است (که البته برخی آن را «زبان علامت‌گذاری فرامتن» ترجمه کرده‌اند).

اچ‌تی‌ام‌ال، سنگِ‌بنای وب است؛ یک زبان برای نشانه گذاری ابر متن که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار برده می‌شود. دستورالعملهای این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، به وسیلهٔ آنها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وِب، توصیف می‌شود.

هر یک از برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند؛ مثلاً برچسبهایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند (Link) به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند.


                                                 .::. به ادامه مطلب بروید.::. ادامه مطلب ...

اجرای آسان برنامه های آندروید بروی رایانه

کمپانی گوگل همیشه برای من قابل ستایش بوده، شرکتی که پشت هر پروژه ای باشد، می توان آینده ی موفقی را برای آن پیش بینی کرد. سیستم عامل آندروید هم یکی از این پروژه هاست. سیستم عاملی که به جرات می توان رقیب جدی برای سیستم iOs شرکت اپل دانست. با وجود اینکه این سیستم عامل زمان خیلی زیادی نیست که آمده، اما پیشرفت قابل تحسینی داشته و بسیاری از کمپانی های معتبر از این سیستم عامل بروی گوشی های ممتاز خود استفاده می کنند.

برنامه های بسیار متعددی برای آندروید منتشر شده است، اما تست کردن و راه اندازی آنها حداقل نیازمند یک گوشی نه چندان ارزان قیمت آندرویدی بوده و همین نکته کار را سخت می کند. اما امروز تصمیم گرفته ایم تا برنامه ای را به شما معرفی کنیم که درون آن براحتی قادر به تست و راه اندازی انواع برنامه های آندروید باشید. نام این برنامه YouWave است.


..::به ادامه مطاب بروید::.. ادامه مطلب ...

آموزش زبان تخصصی

آموزش زبان تخصصی pdf حتما دانلود کنید!!!!





                                

                                       ..::برای دانلود به ادامه مطلب بروید::..

ادامه مطلب ...

نوت بوک یا تبلت ، کدام را بخریم؟

در سال‌های اخیر تبلت پی‌سی ها به دنیای کامپیوتر وارد شده اند .کامپیوترهای کوچک و باریکی که فاقد کیبورد هستند به‌همراه یک صفحه‌ی لمسی .شاید روزی که بیل گیتس دنیا را با این نوع از Computing آشنا کرد فکرش را نمی‌کرد که پرچمدار تبلت‌ها آی‌پد اپل باشد . استیو جابز توانست مفهومی جدید از یک تبلت را ارائه کند و کاربران را متقاعد سازد که یک تبلت برای آنها بسیار سودمند است و بدون شک سال ۲۰۱۱ سال جنگ بین تبلت‌ها خواهد بود.

سال ۲۰۱۰ از آن سال‌هایی بود که تکنولوژی بوسیله ارائه‌ی محصولات پیشرفته و قوی تحولی اساسی کرد .در سال ۲۰۰۹ نت‌بوک‌ها فروش خوبی داشتند و دلیل آن قیمت مناسب و سایز کوچک‌تر نسبت به لپ‌تاپ ها بود همچنین این دیوایس‌های کوچک می‌توانستند ویندوز ۷ مایکروسافت را اجرا کنند که این برای یک کاربر خیلی مفید بود .

اما سؤالی که کاربران درگیر آن هستند این است که نت‌بوک بخرند یا تبلت ؟

نت‌بوک ها و تبلت ها در کل شباهت هایی با هم دارند و در عین حال چندین تفاوت در آنها باعث می شود افراد بین انتخاب یکی از این دو تردید داشته باشند.



..:: به ادامه مطلب بروید::..

ادامه مطلب ...

استفاده از Flash Drive به جای RAM در ویندوز Xp

۱-  فلش درایو را به پورت USB متصل کنید.

 ۲- وارد Control Panel > System شوید. به تب Advanced بروید و در قسمت Performance روی Settings کلیک کنید.در پنجره ی باز شده روی تب Advanced کلیک کنید و در قسمت Virtual Memory بر روی Change کلیک کنید و در کادر بالای پنجره ی جدید درایو مربوط به فلش را انتخاب کنید. در قسمت پایین System Managed size را انتخاب کنید و روی Set کلیک کنید تا انتخاب شود و روی OK کلیک کنید. و کامپیوتر خود را Restart کنید.کار تمام است شما به اندازه ی حجم فلش درایو خود به رم اضافه کردید.

امیدوارم که نظر یادتون نره




                                       ...mAsMaS2r200nE.bLoGsKy.CoM... 

نمونه سوالات زبان تخصصی

نمونه سوالات pdf زبان تخصصی برای دانشجویان IT

حتما دانلود کنید!!!!!!!


ادامه مطلب ...